Cashless                 | FAQ / OHJEET |

Viime vuodelta tuttu rannekemaksaminen on käytössä myös tänä kesänä Blockfesteilla. Kaikki ostokset juomista oheistuotteisiin tehdään maksurannekkeella. Se on tapahtuma-alueen ainoa maksutapa ja toimii samalla sisäänpääsyrannekkeena.

Huom! Maksuranneke ei käy maksutapana Veikkauksen Feel Vegas Loungessa. Maksaminen loungessa onnistuu ainoastaan käteisellä ja kortilla.

Lue usein kysytyt kysymykset tästä tai klikkaa yllä olevaa keltaista linkkiä.

  • maksuranneke nopeuttaa palveluiden toimivuutta ja turvallisuutta
  • kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeeseen (myös yhden päivän)
  • rannekkeelle voi ladata rahaa mitä tahansa pankkia käyttämällä joko ennakkoon (verkossa tai Pivolla) tai tarvittaessa paikan päälläkin (käteinen, kortti, verkko)
  • käyttämättä jääneen summan (yli 1€) voi hakea takaisin tililleen tapahtuman jälkeen

b18_cashless_vaiheet

 

Henkilökohtainen cashless-tili

Tilille pääset TÄSTÄ.

Rahan lataus 

Maksurannekkeelle tulee ladata rahaa, jotta sillä voi tehdä ostoksia. Huomioithan, että ranneke on ainoa maksuväline tapahtuma-alueella eli voit tehdä ostoksia ainoastaan rannekkeellasi.

Suosittelemme, että lataat maksurannekkeesi verkossa. Tällöin voit tehdä latauksen etukäteen ja saat myös käyttämättä jääneen rahasi automaattisesti takaisin tapahtuman jälkeen. Palautus on ilmainen, mutta tilillä olevan saldon tulee kuitenkin olla enemmän kuin 1€. Alle yhden (1) euron saldoja ei voida palauttaa. Verkkolataus on auki koko tapahtuman ajan. Verkossa maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortti sekä Pivo.

Maksurannekkeen voit ladata myös tapahtuma-alueella. Latauspisteitä on kolme ja ne merkitään Blockfest-karttaan Pivo-logoilla. Latauspisteillä käyvät käteinen ja kortti.

Rahan palautus 

Automaattiset rahanpalautukset on nyt käsitelty Checkout Finlandin toimesta. Verkossa lataamasi ja rannekkeelle tätä kautta jäänyt summa pitäisi löytyä tililtäsi viimeistään viikon 35 alussa, tai seuraavasta luottokorttilaskustasi. Arvioitu käsittelyaika kokonaisuudessaan on kaksi viikkoa.

Alueen latauspisteillä ladatut rahat voit hakea alla löytyvältä palautuslinkiltä. Palautuslomakkeen vahvistamisen yhteydessä hyvitys käsitellään viikoittain hakuajan sisällä. Rahat palautuvat tilille 7 pankkipäivän sisällä hakemuksen käsittelystä. Seuraa samaa ohjetta, jos et saanut automaattista palautusta tai vain osan siitä.

PALAUTUSLOMAKKEEN LÖYDÄT TÄSTÄ.

Emme peri palautuksista maksua, vaan saat käyttämättä jääneen summan täysimääräisenä takaisin. Alle yhden (1) euron summia ei kuitenkaan voida palauttaa.

Mikäli Pivolla tehty latauksesi ei ole palautunut, teethän varmistuksena lomakkeen. Pivon ja maksunvälittäjän teknisestä häiriöstä johtuen joitakin maksuja ei ole mennyt läpi. 

HUOM! Tarvitset rannekkeesi sirun numerokoodia rahojen palauttamiseen, joten pidä ranneke tallessa. Näät myös rannekkeen Playpass-tililtäsi. Tilille pääset TÄSTÄ.

HUOM! Pantit tai alueella tehdyt lataukset eivät tule automaattisesti takaisin, mikäli palautettava summa on liian suuri. Automaattisesti ei kykene palauttamaan isompaa summaa, kuin alunperin on ladannut.

Latasitko pankki- tai luottokortilla verkossa eivätkä rahasi ole silti tulleet? Ota yhteyttä suoraan Checkout Finlandiin:

asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00 €/min+pvm)
Ma–su klo 6–23 (paitsi juhlapyhinä)

Tietoa maksutavoista

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Pivo

Pivo on mobiilimaksutapa, jolla voit maksaa verkko-ostoksia suoraan sovelluksessa helposti muutamalla napin painalluksella ilman verkkopankkitunnuksia tai korttitietojen syöttämistä. Lisäksi Pivolla onnistuvat Siirto -maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Pivo on saatavilla kaikkien pankkien asiakkaille.

Jäikö kysyttävää? 

Klikkaa tästä FAQ:iin. Mikäli et löydä sieltä vastausta, ota yhteyttä info@blockfest.fi tai Facebookin inboxissa!