FAQ – Usein kysyttyä

Missä voin vaihtaa rannekkeen?

Voit vaihtaa rannekkeesi tapahtumaviikolla kauppakeskus Ratinassa tai festivaalipäivinä Sorin aukion (normaaliliput) tai Laukontorin (VIP/Exclusive) rannekkeenvaihtopisteessä.

Kaikki lipputyypit tullaan vaihtamaan rannekkeeseen. Jos haluat välttää jonot, suosittelemme lämpimästi vaihtamaan lippusi rannekkeeseen jo ennakkoon kauppakeskus Ratinassa 10.-16.8. Ranneke tullaan laittamaan suoraan ranteeseesi paikan päällä, joten et voi hakea ranneketta esimerkiksi ystäväsi puolesta.

HUOM. Kahden päivän erilliset liput = kaksi ranneketta käteen. Toista niistä käytetään maksamiseen koko viikonlopun ja toinen on kulkemista varten. Luo Playpass-tili mielummin perjantain rannekkeella.

Kuinka voin ladata rahaa rannekkeelle?


Voit ladata rahaa rannekkeelle Playpass-tilillä käyttäen maksukorttiasi tai Pivoa. Alueella on myös fyysisiä latauspisteitä, jossa käy kortti sekä käteinen. Lue lisää täältä.

Kuinka linkitän lipun tai rannekkeen tiliin?

Lisää sivulle lippusi sarjanumero sivulta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Tiketin sarjanumeron pituus on 13 merkkiä. Ticketmasterin sarjanumerossa on 9 merkkiä, joista osa voi olla erikoismerkkejä tai välilyöntejä. *-merkit eivät kuulu mukaan sarjaan. Mikäli sinulla on Ticketmasterin mobiilisovellus, etsi pdf-lippu sähköpostistasi – sarjanumero löytyy sieltä.

Mikäli luot tilisi vasta, kun olet jo vaihtanut lipun, tulee sinun lisätä sivulle rannekkeen sirun toiselta puolen löytyvä pidempi sarjanumero.

Eikö lippua tai ranneketta löydy? Tarkista vielä kerran yllä olevien ohjeiden mukaisesti, onko kyseessä kirjoitusvirhe. Mikäli ei, otathan yhteyttä info@blockfest.fi tai Facebookin inboxissa.

HUOM. Tilasitko rannekkeen kotiin? Muistathan lisätä myös lippusi tilille, jotta kaikki toimii. Ota lippu mukaan tapahtumaan normaalisti.

Miten teen ostoksia rannekkeella?

Kun olet ladannut rannekkeellesi rahaa, voit ostaa alueella ruokaa, juomaa ja fanituotteita miltä tahansa kojulta samalla rannekkeella.

1. Kerro myyjälle tilauksesi
2. Lue ranneke lukijassa hyväksyäksesi maksun
3. Ostostesi loppusumma vähennetään rannekkeelta automaattisesti. Helppoa ja nopeaa!

Minulla on erikseen perjantain sekä lauantain lippu. Mitä teen?

Mikäli sinulla on erikseen liput sekä perjantaille että lauantaille, yhdistä mielummin perjantain lippu tiliisi. Toiselle älä tee mitään.

HUOM. Kahden päivän erilliset liput = kaksi ranneketta käteen. Toista niistä käytetään maksamiseen koko viikonlopun ja toinen on kulkemista varten. Muista ottaa molemmat liput mukaan rannekkeenvaihtoon!

Tilasin rannekkeen kotiini. Mitä teen seuraavaksi?

Ranneke toimitetaan sinulle antamaasi osoitteeseen 13.8. mennessä. Voit lukea sillä välin cashless-sivujen ohjeet, luoda tilin ja liittää lippusi rannekkeelle. Kun saat rannekkeen kotiin, näpyttele sirun altal löytyvä pidempi numerosarja tilillesi.

Tarkat ohjeet saat kirjeen mukana. Muista, että tarvitset varmuuden vuoksi pääsylippusi mukaan tapahtumaan saapuessasi.

Voinko myydä lippuni?

Mikäli haluat myydä lippusi toiselle henkilölle, älä rekisteröi lippua tai ranneketta tiliin ja älä lataa rahaa. Mikäli olet ehtinyt sen tekemään, voit vaihtaa käyttäjätilisi sähköpostiosoitteeksi uuden omistajan osoitteen, jolloin tilinvahvistuslinkki lähetetään uuteen osoitteeseen. Vain uusi omistaja pääsee käyttämään tiliä tämän jälkeen. Huom. Mikäli olet ladannut rannekkeelle rahaa, se siirtyy samalla.

Huom. Blockfest ei vastaa jälleenmyytyjen lippujen toimivuudesta tai tilien sekaantumisista. 

Mistä löydän ostosteni kuitit?

Kaikki kuitit toimitetaan maksurannekkeesi tietoihin sähköisessä muodossa. Kuitit löydät omalta tililtäsi ja sinun tulee rekisteröityä tätä varten Blockfestin cashless-sivuilla. Suosittelemme, että teet rekisteröinnin ennen tapahtumaa, jotta saat maksurannekkeen kaikki ominaisuudet kuten sähköiset kuitit heti käyttöösi. Tarvittaessa rekisteröinnin voi tehdä myös tapahtuman jälkeen ja kuitit ovat käytössäsi takautuvasti myös silloin.

Mitä jos rannekkeeni ei toimi tai menee rikki?

Alueelta löytyviltä info-pisteiltä saat apua ja tarvittaessa uuden rannekkeen, jonne varasi voidaan siirtää. Pidäthän siis lippusi mukana tapahtumassa juuri ongelmatilanteita varten.

Saitko rikkinäisen rannekkeen kotiin? Suuntaa stadionin pääportin infopisteelle, jossa asia korjataan. Älä liitä ranneketta tiliin. Ota infopisteelle mukaan lippusi sekä rannekkeesi.

Mikä on automaattinen rahanlataus?

Voit ladata rahaa maksurannekkeellesi automaattisesti kassapisteellä saldon loppuessa, kun hyväksyt automaattisen latauksen päälle. Voit kytketä automaattisen latauksen päälle, kun olet tehnyt vähintään yhden verkkolatauksen rannekkeellesi maksukorttia käyttäen – valitse tämä ominaisuus aktiiviseksi maksusivulla heti oston jälkeen.

Pivolla tehdyillä maksuilla ei voi laittaa rahanlatausta päälle.

Hukkasin tai hävitin rannekkeeni. Voinko enää palauttaa rahojani?

Tarvitset rahan palautusta varten rannekkeen sirunumeron. Jos olet hävittänyt maksurannekkeen, mutta olet luonut tilin Blockfestin cashless-sivulle, niin voit tarkistaa sirunumeron sieltä. Tilin etusivulta näet lippusi koodin ja alapuolelta sirunumeron koodin (14 merkkiä pitkä).

Jos et kerennyt luomaan tiliä, voimme tarkistaa sirunumerosi lippusi sarjanumeron avulla. Voit lähettää kuvan lipustasi tai kirjoittaa sarjanumeron osoitteeseen info (at) blockfest.fi.

Mikä on One Touch -ominaisuus?

Voit tallentaa maksukorttisi tiedot Blockfestin cashless-sivulle, jolloin sinun ei tarvitse näpytellä korttisi tietoja uudestaan uutta latausta tehdessäsi. Voit kytketä One Touchin päälle, kun olet tehnyt vähintään yhden verkkolatauksen rannekkeellesi – valitse tämä ominaisuus aktiiviseksi maksusivulla heti oston jälkeen.

Voinko käydä maksurannekkeeni kanssa suihkussa, uimassa tai saunassa?

Kyllä voit! Kunhan maksurannekkeessa oleva muovinen siru ei vahingoitu, ei kosteus tai kohtuullinen kuumuus vahingoita sitä.

Voinko maksaa rannekkeella muualla kuin festarialueella?

Et voi. Maksurannekkeesi on tapahtumakohtainen, eikä käy maksutapana muualla kuin kyseisen tapahtuman alueella. VIP- ja Exclusive-rannekkeisiin on myös yhdistetty lippuihin kuuluvat jatkobileiden pääsyliput.

Miksi suosittelette lataamaan maksurannekkeen verkossa?

Verkkolataus on turvallisin ja sujuvin tapa hallita maksurannekettasi. Voit tehdä latauksen verkossa koska tahansa ennen tapahtumaa ja sen aikana. Samalla vältät mahdolliset ruuhkat tapahtuma-alueen latauspisteillä. Verkkolataus on lisäksi huolettomin tapa saada käyttämättä jäänyt rahasi takaisin.

En löydä palautusta tililtäni, miten toimin?

Palautamme verkossa tehdyt lataukset automaattisesti kahden viikon kuluessa palautuksen käsittelystä tapahtuman jälkeen. Palautus tehdään sille maksuvälineelle, jota käytit latausta tehdessäsi. Esimerkiksi luottokortilla tehdyt lataukset palautuvat luottokortillesi. Tarkistathan siis, että olet etsinyt palautusta oikeasta paikasta.

Jos olet hakenut palautusta palautuslomakkeella, voit odottaa palautusta noin kahden viikon kuluessa. Palautus ohjataan sille pankkitilille, jonka tiedot täytit palautuslomakkeelle.

Mikäli et ole saanut käyttämättä jäänyttä rahaasi takaisin annetut käsittelyajat huomioiden, lähetä meille sähköposti osoitteeseen info@blockfest.fi ja ilmoita samalla nimesi ja maksurannekkeesi numero. Tarkistamme maksurannekkeesi tiedot ja vastaamme sinulle mahdollisimman nopeasti palautusta koskien.

Olen saanut palautuskuitin, mutta rahojani ei näy?

Mikäli kuitissa lukee Online refund, maksunvälittäjä Checkout Finland on käsitellyt siirtosi. Jos olet ladannut luottokortilla alunperin, palautettava summa hyvitetään seuraavaan luottolaskuusi.

Mikäli kuitissa lukee Manual refund, otathan yhteyttä info@blockfest.fi ja kerrot sähköpostiisi tulleen kuitin ID:n sekä palautettavan summan.

Jäikö vielä kysyttävää tai kaipaatko lisäselvennystä johonkin?

Ota sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen info@blockfest.fi ja anna seuraavat tiedot:

+ Koko nimi
+ Rannekkeesi tai lippusi numero
+ Mitä toimintoa yritit tehdä (rahanlataus, rekisteröinti yms.)
+ Millainen ongelma sinulla on (sähköposti, sisäänkirjautuminen, lataus yms.)
+ Mikä on saamasi virheviesti
+ Maksutapahtuman päivämäärä, maksutapa ja tunnus (mikäli mahdollista)