Cashless

CASHLESS 

Blockfest on cashless! Kaikki ostokset juomista oheistuotteisiin tehdään omalla henkilökohtaisella maksurannekkella, jota käytetään myös lipunmukaisen kulkuluvan tarkastamiseen sisäänkäynneillä. Ranneke on tapahtuma-alueen ainoa maksutapa ja voit ladata siihen rahaa verkossa sekä tapahtuma-alueella.

Blockfestin cashless-toimija on ympäri maailman operoiva PlayPass.

Blockfest = cashless

  • kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeeseen (myös yhden päivän) – voit kulkea alueelle ja takaisin turvatarkastuksen mukaisesti kaikilla rannekkeilla
  • maksuranneke nopeuttaa palveluiden toimivuutta ja turvallisuutta sekä estää tehokkaammin väärinkäyttöjä
  • rannekkeelle voi ladata rahaa mitä tahansa pankkia käyttämällä joko ennakkoon (kortilla (Visa, Mastercard) tai Pivolla) ja tarvittaessa paikan päällä (käteinen, kortti, verkko)
  • käyttämättä jääneen summan (yli 2€) voi pyytää takaisin tililleen tapahtuman jälkeen

HENKILÖKOHTAINEN CASHLESS-TILI

Luo itsellesi oma cashless-tili – se nimittäin kannattaa! Tilin kautta voit muun muassa ladata rahaa etukäteen ja pääset käymään läpi ostohistoriaasi. Voit sen avulla myös sulkea oman rannekkeesi käytön, mikäli se sattuu jostain syystä hukkumaan.

LUO CASHLESS-TILI TÄSTÄ

Pääsylipun lisääminen tilille:

  • Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.
  • Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on yhdeksän (9) merkkiä. Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. *-merkit edessä ja perässä eivät kuitenkaan kuulu sarjaan.

Mikäli et löydä sarjanumeroa (esim. mobiililiput), tarkista sähköpostiin tullut pdf-lippusi. Kuvalliset ohjeet löytyvät rekisteröinnin yhteydestä.

RANNEKKEELLA MAKSAMINEN

Rannekemaksaminen on kuin lähimaksu – kortin sijaan näytät rannekkeen sirua. Myyntipisteillä on käytössä ainoastaan käsilukijoita, joilla myyjä suorittaa ja hyväksyy maksun. Voit tarkastaa oman saldosi etukäteen myyjältä ja näet sen käsilukijalta myös jokaisen maksutapahtuman jälkeen.

TEE NÄIN:

  1. Tee tilaus ja kerro se myyjälle
  2. Hyväksy ostotapahtuma lukijassa pitämällä rannekkeen sirua lukijassa pitkään

Mikäli maksu ei mene ensimmäisellä kerralla läpi, kokeile uudestaan – uudet verkkolataukset ladataan sirulle maksun yhteydessä, jonka vuoksi skannauksen tulee olla riittävän pitkä.

Kuitit tapahtuman ostoksista kerääntyvät rannekkeen sirulle. Mikäli olet luonut cashless-tilin, voit seurata ostotapahtumia sieltä. Mikäli et vielä ole luonut tiliä, voit tehdä sen sähköpostiosoitteella ja rannekkeen takana olevalla pidemmällä numerosarjalla yllä olevasta linkistä.

RANNEKKEEN KOTIINKULJETUS 

Viime vuodesta tuttu kotiinkuljetus oli jälleen mahdollista aina 31.7. asti. Mikäli tilasit VIP- tai Exclusive-rannekkeen kotiin, saat samassa kirjeessä myös kaulapassin.

LUE JOS TILASIT RANNEKKEEN

Tilatessasi rannekkeen kotiin, tulee sinun toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Sujuvan sisäänkäynnin onnistumiseksi, otathan huomioon myös seuraavat asiat:

  • Ranneke on henkilökohtainen. Mikäli et pääsekään tulemaan festareille, luethan tarkkaan cashless-ohjeistuksen ja usein kysytyt kysymykset
  • Kiinnitä rannekkeesi TAPAHTUMAPÄIVÄNÄ vasempaan ranteeseen, siten että ranteen ja rannekkeen väliin mahtuu kaksi sormea. Varmista rannekkeen kiinnitys vetämällä kirityshinaa taaksepäin. Ranneketta ei voi löysentää. Pyydä tarvittaessa apua rannekkeen kiristämiseen.
  • Rannekkeet toimitetaan heinä-elokuun vaihteessa. Mikäli ranneke on vioittunut, se ei ole saapunut postitusosoitteeseen 9.8. mennessä tai sen kanssa on muita ongelmia, LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA ETUKÄTEEN osoitteeseen kotiinkuljetus@blockfest.fi. Vain etukäteen ilmoitetut rannekkeet voidaan tapauskohtaisesti korvata.

RANNEKKEENVAIHTO

Voit vaihtaa rannekkeesi ennakkorannekkeenvaihdossa Kauppakeskus Ratinassa tapahtumaa edeltävänä viikkona sekä myös tapahtumapäivinä Ratinan alueella. Lue lisää täältä.

Otathan rannekkeenvaihtoon mukaan kaikki pääsylippusi mielellään tulostettuna – kuvakaappauksia ei lueta. Ranneke laitetaan suoraan käteen, eli et voi hakea sitä toisen henkilön puolesta.

Huom! Otathan mukaan myös henkilöllisyystodistuksen. Huomioithan myös, että VIP- ja Exclusive-liput ovat K-18. Erilliset liput yhdistetään tapahtuman aikana pääportin infopisteellä. 

RAHAN LATAUS 

Maksurannekkeelle tulee ladata rahaa, jotta sillä voi tehdä ostoksia. Huomioithan, että ranneke on ainoa maksuväline tapahtuma-alueella eli voit tehdä ostoksia ainoastaan rannekkeellasi.

Suosittelemme, että lataat maksurannekkeesi verkossa. Tällöin voit tehdä latauksen etukäteen ja saat myös käyttämättä jääneen rahasi automaattisesti takaisin tapahtuman jälkeen. Palautuksessa on euron transaktiomaksu. Alle kahden euron aluelatauksia ei voida palauttaa. Verkkolataus on auki koko tapahtuman ajan.

Verkossa maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortti sekä Pivo. Voit ladata rahaa omalla cashless-tililläsi.

Voit ladata rahaa maksurannekkeelle myös tapahtuma-alueella. Latauspisteitä on kolme ja ne merkitään Blockfest-karttaan €-merkein. Latauspisteillä käyvät käteinen ja kortti.

PIVON FESTARIRAHA

Mikäli latasit Pivon kampanjan aikana rahaa ja sait bonuksen, niin lue seuraava:

Esimerkki: Olet ladannut 100 euroa ja saanut 10 euron bonuksen. Jäljellä on yhteensä 12 euroa, ja haluat ostaa hampurilaisen sekä kokiksen. Käytät kaksi (2) euroa omaa rahaasi, ja kymmenen euroa Pivon festarirahaa.

Festariraha käytetään tililtä viimeisenä, joten otathan sen huomioon mikäli teet välissä lisälatauksia. Huomioithan, että kampanjan kautta saatua festarirahaa ei palauteta tapahtuman jälkeen, eli et voi käyttää sitä hyväksesi sijoitusmielessä. 

Voit ladata Pivon puhelimeesi tästä. Pivo toimii kaikilla pankeilla.

RAHAN PALAUTUS 

  • Mikäli olet ladannut maksurannekkeesi verkossa, saat käyttämättä jääneen rahan automaattisesti takaisin. Palautus tehdään tapahtuman jälkeen kahden viikon kuluessa. Sinun ei tarvitse pyytää palautusta erikseen.
  • Jos latasit maksurannekkeesi jollain tapahtuma-alueen latauspisteistä, voit pyytää käyttämättä jääneen rahan palautusta erillisen palautuslomakkeen avulla, jonka voit täyttää 4.9. asti tästä.

    Manuaaliset palautukset käsitellään 21.8.-4.9.2019 välisenä aikana sen jälkeen, kun automaatiset palautukset on tehty. Tämän jälkeen saapuvia palautuspyyntöjä ei voida käsitellä, poislukien maksuvälittäjän mahdolliset ongelmat. Palautuslomakkeen vahvistamisen yhteydessä hyvitys käsitellään viikoittain hakuajan sisällä. Rahat palautuvat tilille 7 pankkipäivän sisällä hakemuksen käsittelystä.

Rahanpalautuksessa on yhden (1) euron transaktiomaksu.

HUOM! Tarvitset rannekkeesi sirun numerokoodia rahojen palauttamiseen, joten pidä ranneke tallessa tapahtuman jälkeen ja/tai ota valokuva sirun sarjanumeroista.

Tilasitko rannekkeen kotiin? Katso tarkempi, päivitetty ohjeistus täältä.

 


TIETOA MAKSUTAVOISTA

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutapa, Pivo, on sovelluksessa toimiva palvelu, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo on Blockfestin yhteistyökumppani, jota voit käyttää rannekkeesi lataamiseen!

 


LUE USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET TÄSTÄ

Klikkaa tästä Usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä sieltä vastausta, ota yhteyttä info@blockfest.fi

 

Back to top