Cashless

CASHLESS 

Blockfest on jälleen cashless! Kaikki ostokset juomista oheistuotteisiin tehdään omalla henkilökohtaisella maksurannekkella, jota käytetään myös lipunmukaisen kulkuluvan tarkastamiseen sisäänkäynneillä. Ranneke on tapahtuma-alueen ainoa maksutapa ja voit ladata siihen rahaa verkossa sekä tapahtuma-alueella.

Blockfestin cashless-toimija on ympäri maailman operoiva PlayPass.

Blockfest = cashless

  • kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeeseen (myös yhden päivän) – voit kulkea alueelle ja takaisin turvatarkastuksen mukaisesti kaikilla rannekkeilla
  • maksuranneke nopeuttaa palveluiden toimivuutta ja turvallisuutta sekä estää tehokkaammin väärinkäyttöjä
  • rannekkeelle voi ladata rahaa mitä tahansa pankkia käyttämällä joko ennakkoon (kortilla tai Pivolla) ja tarvittaessa paikan päällä (käteinen, kortti, verkko)
  • käyttämättä jääneen summan (yli 2€) voi pyytää takaisin tililleen tapahtuman jälkeen

HENKILÖKOHTAINEN CASHLESS-TILI

Luo itsellesi oma cashless-tili – se nimittäin kannattaa! Tilin kautta voit muun muassa ladata rahaa etukäteen ja saat kuitit kätevästi suoraan sähköpostiisi. Voit sen avulla myös sulkea oman rannekkeesi käytön, mikäli se sattuu jostain syystä hukkumaan.

LUO CASHLESS-TILI TÄSTÄ

Pääsylipun lisääminen tilille:

Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on yhdeksän (9) merkkiä. Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. *-merkit edessä ja perässä eivät kuitenkaan kuulu sarjaan.

Mikäli et löydä sarjanumeroa (esim. mobiililiput), tarkista sähköpostiin tullut pdf-lippusi. Kuvalliset ohjeet löytyvät rekisteröinnin yhteydestä.

RANNEKKEEN KOTIINKULJETUS 

Tilaa oma rannekkeesi kotiin ja skippaa jonotus!

Viime vuodesta tuttu kotiinkuljetus on jälleen mahdollista aina 31.7. asti. Palvelua on parannettu viime vuodesta ja näin ollen tilatessasi rannekkeen kotiin, sinun tarvitsee ainoastaan luoda cashless-tili ennen tai jälkeen tilaamisen. Mikäli lataat rahaa ennakkoon, huomaathan pyytää rahojen aktivointia kassalla ennen ensimmäistä ostosta.

Osta rannekkeesi kotiin Tiketistä. Tarvitset tätä varten lippusi sarjanumeron.

Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on tähdet ja yhdeksän (*9merkkiä*). Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. 

Huom. Mikäli tilaus keskeytyy etkä saanut vietyä sitä loppuun, eikä lippunumerosi enää toimi, ilmoita asiasta hei@tiketti.fi. Kirjoita viestiin asia, nimesi ja lipun sarjanumero (/tarkka kuva siitä).

Katso tarkemmat ohjeet täältä. Huomaathan, että kotiinkuljetus on vapaaehtoinen lisäpalvelu ja voit vaihtaa rannekkeen myös ennakkoon tai tapahtumapäivinä.

LUE ENNEN TILAUSTA

Tilatessasi rannekkeen kotiin, tulee sinun toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Sujuvan sisäänkäynnin onnistumiseksi, otathan huomioon myös seuraavat asiat:

  • Ranneke on henkilökohtainen. Mikäli et pääsekään tulemaan festareille, luethan tarkkaan cashless-ohjeistuksen ja usein kysytyt kysymykset
  • Kiinnitä rannekkeesi TAPAHTUMAPÄIVÄNÄ, siten että ranteen ja rannekkeen väliin mahtuu kaksi sormea. Varmista rannekkeen kiinnitys vetämällä kirityshinaa taaksepäin. Ranneketta ei voi löysentää. Pyydä tarvittaessa apua rannekkeen kiristämiseen.
  • Rannekkeet toimitetaan heinä-elokuun vaihteessa. Mikäli ranneke on vioittunut, se ei ole saapunut postitusosoitteeseen 9.8. mennessä tai sen kanssa on muita ongelmia, LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA ETUKÄTEEN osoitteeseen kotiinkuljetus@blockfest.fi. Vain etukäteen ilmoitetut rannekkeet voidaan tapauskohtaisesti korvata.

RANNEKKEENVAIHTO

Voit vaihtaa rannekkeesi ennakkorannekkeenvaihdossa tapahtumaviikonloppua edeltävänä viikkona sekä myös tapahtumapäivinä Ratinan alueella. Rannekkeenvaihdosta tiedotetaan lisää lähempänä tapahtumaa.

RAHAN LATAUS 

Maksurannekkeelle tulee ladata rahaa, jotta sillä voi tehdä ostoksia. Huomioithan, että ranneke on ainoa maksuväline tapahtuma-alueella eli voit tehdä ostoksia ainoastaan rannekkeellasi.

Suosittelemme, että lataat maksurannekkeesi verkossa. Tällöin voit tehdä latauksen etukäteen ja saat myös käyttämättä jääneen rahasi automaattisesti takaisin tapahtuman jälkeen. Palautuksessa on euron transaktiomaksu. Alle kahden euron aluelatauksia ei voida palauttaa. Verkkolataus on auki koko tapahtuman ajan.

Verkossa maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortti sekä Pivo. Voit ladata rahaa omalla cashless-tililläsi.

Voit ladata rahaa maksurannekkeelle myös tapahtuma-alueella. Latauspisteitä on kolme ja ne merkitään Blockfest-karttaan €-merkein. Latauspisteillä käyvät käteinen ja kortti.

PIVON FESTARIRAHA

Yhteistyökumppanimme Pivo järjestää kesäkuun 3.-9. välisenä aikana kampanjan, jossa voit saada jopa 100€ Pivon festarirahaa tilillesi! Festarirahaa on jaossa rajoitettu määrä. Kampanja kestää niin kauan kuin festarirahaa riittää, pisimmillään kesäkuun 9. päivään asti. 

Kun lataat rahaa Pivolla kampanja-aikana, saat ladatun summan lisäksi festarirahaa seuraavien portaiden mukaisesti:

  1. Luo Blockfest cashless-tili.
  2. Yhdistä tilille oma lippukoodisi ohjeiden mukaisesti.
  3. Lataa rahaa Pivo-sovelluksella. Festarirahaa saat seuraavasti:
  • Jos lataat 25 euroa, saat 1 euron festarirahaa.
  • Jos lataat 50 euroa, saat 5 euroa festarirahaa.
  • Jos lataat 100 euroa, saat 10 euroa festarirahaa.
  • Jos lataat 150 euroa, saat 20 euroa festarirahaa.
  • Jos lataat 500 euroa, saat 100 euroa festarirahaa.

Saat festarirahan käyttöösi, kun olet ensin käyttänyt rannekkeelle ladatun summan kokonaisuudessaan. Esimerkki: Olet ladannut 100 euroa ja saanut 10 euron bonuksen. Jäljellä on yhteensä 12 euroa, ja haluat ostaa hampurilaisen sekä kokiksen. Käytät kaksi (2) euroa omaa rahaasi, ja kymmenen euroa Pivon festarirahaa. 

Festariraha käytetään tililtä viimeisenä, joten otathan sen huomioon mikäli teet välissä lisälatauksia. Huomioithan, että festarirahaa ei palauteta tapahtuman jälkeen. 

Voit ladata Pivon puhelimeesi tästä. Pivo toimii kaikilla pankeilla.

RAHAN PALAUTUS 

  • Mikäli olet ladannut maksurannekkeesi verkossa, saat käyttämättä jääneen rahan automaattisesti takaisin. Palautus tehdään tapahtuman jälkeen kahden viikon kuluessa. Sinun ei tarvitse pyytää palautusta erikseen.
  • Jos latasit maksurannekkeesi jollain tapahtuma-alueen latauspisteistä, voit pyytää käyttämättä jääneen rahan palautusta erillisen palautuslomakkeen avulla. Palautuslomakkeen löydät tapahtuman jälkeen verkkosivuiltamme. Rahat tulee hakea takaisin kolmen viikon kuluessa tapahtuman päättymisestä. Saat palautuksen tilillesi noin yhden-kahden viikon kuluessa palautuksen käsittelystä.

Alle kahden (2) euron summia, jotka on ladattu alueella ei palauteta – käytäthän siis saldosi loppuun festareilla! Rahanpalautuksessa on euron transaktiomaksu.

HUOM! Tarvitset rannekkeesi sirun numerokoodia rahojen palauttamiseen, joten pidä ranneke tallessa tapahtuman jälkeen ja/tai ota valokuva sirun sarjanumeroista. 

 


TIETOA MAKSUTAVOISTA

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutapa, Pivo, on sovelluksessa toimiva palvelu, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo on Blockfestin yhteistyökumppani, jota voit käyttää rannekkeesi lataamiseen!

 


LUE USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET TÄSTÄ

Klikkaa tästä FAQ:iin. Mikäli et löydä sieltä vastausta, ota yhteyttä info@blockfest.fi

 

Back to top