UKK

CASHLESS

Mikä on cashless?

Cashlessilla tarkoitetaan rannekkeella tapahtuvaa maksamista, joka nopeuttaa eri toimintoja Blockfesteilla. Kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeisiin, johon voit ladata rahaa tapahtuma-alueella tai verkossa. Maksuranneketta käytetään kaikkeen maksamiseen ja se on ainoa maksutapa tapahtumassa.

Blockfesteilla käytettävä cashless-järjestelmä on PlayPassin, joka tuottaa eri kokoisten tapahtumien cashless- ja kulunvalvontapalveluita ympäri maailman.

Onko cashless-järjestelmä turvallinen?

Ranneke on suojattu, eikä kukaan pysty kopioimaan tai varastamaan rahoja tai tietojasi – jos et hukkaa rannekettasi. Pidä siis huolta, että ranneke on oikein kiristetty – käänny infopisteen puoleen, mikäli huomaat rannekkeen katoamisen tai sinulla on muuta kysyttävää.



MAKSURANNEKE & KOTIINKULJETUS

Mistä saan maksurannekkeen? Voinko tilata sen kotiin? 

Voit vaihtaa pääsylippusi rannekkeeseen ennakkoon tai festaripäivinä Ratinan alueella. Säästä lippusi mahdollisten ongelmatilanteiden kannalta. Lisätietoa rannekkeenvaihdosta tulee lähempänä tapahtumaa.

Mikäli olet jo ostanut Blockfest-lipun, niin rannekkeen voi myös tilata kotiin Tiketistä 4.6.-31.7. välillä.  Tarvitset lippusi sarjanumeron tätä varten – se kysytään ensimmäisenä kampanja-sivulla. Rannekkeet toimitetaan heinä-elokuun vaihteessa.

Tiketti
: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on tähdet ja yhdeksän (*9merkkiä*). Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. 

Huom. Mikäli tilaus keskeytyy etkä saanut vietyä sitä loppuun, eikä lippunumerosi enää toimi, ilmoita asiasta hei@tiketti.fi. Kirjoita viestiin asia, nimesi ja lipun sarjanumero (/tarkka kuva siitä).

Huom. Mikäli sinulla on erilliset liput (perjantai ja lauantai), emme toimita rannekkeita toistaiseksi etukäteen teknisistä syistä. Rannekkeen vaihto onnistuu tässä tapauksessa ennakkoon tapahtumaviikolla tai tapahtumapäivinä rannekkeenvaihdossa.

Huom. Rannekkeen kotiinkuljetus ei ole pakollinen toimenpide, vaan voit vaihtaa rannekkeen myös tapahtumapäivinä tai ennakkoon, josta lisätietoa lähempänä kesää. 

En vielä ostanut lippua, mutta haluaisin tilata sen kotiin. Mitä teen? 

Jos ostat lippusi Tiketistä, voit toimia yllä olevan ohjeistuksen mukaan. Odotathan tarvittaessa pari päivää, että lippusi ehtii päivittymään järjestelmään. Kotiinkuljetuksen ostaminen mahdollista 31.7. asti.

Jos ostat lippusi Ticketmasterista, lisää se ostoskoriin lipun oston yhteydessä! Tilaus on tehtävä samalla kertaa. Kotiinkuljetuksen ostaminen mahdollista 31.7. asti.

Tilasin rannekkeen. Koska saan sen kotiin?

Rannekkeet toimitetaan heinä-elokuun vaihteessa. Mikäli ranneke on vioittunut, se ei ole saapunut postitusosoitteeseen 9.8. mennessä tai sen kanssa on muita ongelmia, LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA ETUKÄTEEN osoitteeseen kotiinkuljetus@blockfest.fi. Vain etukäteen ilmoitetut rannekkeet voidaan tapauskohtaisesti korvata.

Mitä rannekkeella voi ostaa? 

Maksuranneke on tapahtuman ainoa käytettävissä oleva maksutapa. Voit siis käyttää sitä niin ruoka-, juoma- kuin oheistuotteidenkin ostamiseen. 

Voiko rannekkeen kanssa käydä suihkussa?

Kyllä voi. Ja saunassa. Laita ranneke kuitenkin mahdollisimman lähellä tapahtumaa vasta käteesi ja kiristä se sopivaan mittaan. 

Mitä jos hukkaan rannekkeeni? 

Älä hukkaa. Varsinkaan, jos et ole rekisteröinyt sitä – mikäli sinulla ei ole cashless-tiliä ja ranneke hukkuu, emme voi sitä tai sen rahoja mistään jäljittää. Mikäli ranneke hukkuu tai se varastetaan, suuntaa infopisteelle selvittämään asia alkuperäisen lipun kanssa. Nappaa ainakin VALOKUVA RANNEKKEEN SIRUN SARJANUMEROISTA.

Jos olet luonut cashless-tilin, voit sulkea rannekkeesi sitä kautta. Tämän jälkeen mene infopisteelle lipun kanssa.



TILI JA REKISTERÖINTI


Kuinka teen cashless-tilin? 

Luo itsellesi tili tästä. 

Kuinka rekisteröin lippuni tiliin? 

Mikäli olet jo luonut cashless-tilin, niin seuraavaksi sinun tulee lisätä lipun sarjanumero.

Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on yhdeksän (9) merkkiä. Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. *-merkit edessä ja perässä eivät kuitenkaan kuulu sarjaan.

Mikäli et löydä sarjanumeroa (esim. mobiililiput), tarkista sähköpostiin tullut pdf-lippusi. Kuvalliset ohjeet löytyvät rekisteröinnin yhteydestä.

Tein tilin, mutta en saanut vahvistusviestiä?

Tarkista roskapostikansiosi, osa viesteistä saattaa mennä sinne. Mikäli vahvistusviestiä ei löydy, voit koittaa myös eri sähköpostilla. Muussa tapauksessa ota yhteyttä.

En ehtinyt ostamaan kahden päivän lippua. Minulla on perjantain ja lauantai lippu erikseen, mitä teen?

Luo cashless-tili ja yhdistä PERJANTAIN lippu tiliin ensiksi. Tämän jälkeen yhdistä lauantain lippu. Voit näin käyttää samaa cashless-tiliä ja saldoa tapahtumassa.

Ota molemmat liput mukaan rannekkeenvaihtoon, ja saat kahden päivän rannekkeen.

Voinko rekisteröidä tilin vasta tapahtumassa?

Mikäli olet jo vaihtanut lippusi rannekkeeseen ja mennyt porteista sisään, niin pystyt silti rekisteröimään tilin. Voit tehdä sen rannekkeesi avulla – käännä rannekkeen maksusiru ympäri ja näpyttele pidempi sarjanumero tilille. Done.

Lapseni on tulossa tapahtumaan ja haluaisin valvoa rahankäyttöä. Voinko tehdä tilin tätä varten?

Alle 18-vuotiaat kävijät voivat antaa vanhemmilleen oikeuden luoda tilin puolestaan tai vastaavasti antaa oikeuden kirjautua ja käyttää tilin ominaisuuksia. Huomioithan, että yhdellä lipulla saat tehtyä yhden tilin.

Voit ladata lapsellesi rahaa tilin kautta tai vastaavasti hän voi asioida alueen latauspisteillä, joissa käy kortti sekä käteinen. Huomioithan, että automaattiset palautukset menevät käytetyn maksukortin mukaan ja aluelataukset haetaan tililtä tapahtuman jälkeen.



LATAUS / SALDO


Kuinka lataan ranneketta?

Voit ladata ranneketta etukäteen verkossa tai tapahtuman aikana kortilla ja käteisellä. Verkkolataus tapahtuu cashless-tilin kautta, jossa maksutapoina käyvät korttimaksut sekä Pivo.

Mikä on automaattilataus? 

Automaattilataus tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse erikseen käydä lataamassa lisää rahaa, mikäli saldosi loppuu.

Hyväksy automaattilataus päälle ensimmäisen latauksen yhteydessä ja määritä automaattilatauksen summa. Kun saldo loppuu ostotapahtuman yhteydessä, myyjä kysyy sinulta luvan ladata lisää rahaa asetuksesi mukaisesti.

Voinko ladata useampaa rannekketta yhdellä tilillä?

Et. Tili ja ranneke ovat henkilökohtaisia. Luo siis uusi tili uudella sähköpostilla tätä varten. 

Paljonko kannattaa ladata rahaa?

Voit ladata rahaa juuri sen verran kuin haluat, mutta suosittelemme lataamaan rahaa etukäteen verkossa sen verran kuin uskot tarvitsevasi. Näin ollen sinun ei tarvitse huolehtia lisälatauksista ja ylimääräiset rahatkin palautuvat itsekseen!

Maksimilatausmäärä on 5000 euroa.

Näenkö nykyisen saldoni jostakin?

Kyllä. Cashless-tililtä näet saldon ja kaikki ostotapahtumat. Otathan huomioon, että verkko saattaa olla kuormittunut Ratinan alueella mikä voi johtaa pieniin viivästyksiin.

Voit kysyä saldoasi myös kassapisteellä. Käytä ranneketta myyntipisteen lukijalaitteessa, ja ruutuun ilmestyy nykyinen saldosi!

Mitä jos minulla ei ole tarpeeksi rahaa ostokseen?

Mikäli saldoa on liian vähän, et luonnollisesti pysty maksamaan ostostasi. Käy siis latauspisteellä, tai kytke automaattinen lataus päälle cashless-tililtäsi ja jätä nämä huolet muille!

Saldoni näyttää oudolta.

Voit pyytää ostohistorian infopisteeltä tai asiakaspalvelusta, mikäli jokin askarruttaa.

Miten voin saada Pivon festarirahaa? Kuinka se toimii?

Luo cashless-tili, linkitä pääsylippusi ja lataa Pivo. Sen jälkeen valitse cashless-tilin kaupasta itsellesi kampanjatuote haluamasi summan mukaan. Festarirahaa on tarjolla jopa 100 euroon asti. Festariraha päivittyy tilillesi ostoksen jälkeen, ja voit käyttää sitä kaikissa myyntipisteissä sen jälkeen, kun ladattu summa on käytetty. Festariraha käytetään tililtä viimeisenä, joten otathan sen huomioon, mikäli teet välissä lisälatauksia.

En löydä kaupasta / tililtäni festarirahaa. Mitä teen?

Mikäli cashless-sivujen kaupasta ei löydy kampanjatuotetta, niin parempi onni ensi kerralla. Festarirahat on valitettavasti jo jaettu. Mikäli taas kerkesit ostamaan kampanjatuotteen, etkä löydä festarirahaa tililtäsi, niin odota heti. Saldon pitäisi päivittyä etusivuille hetken kuluttua.
Voit lukea tarkemmin Pivon festarirahasta tästä. Ongelmatapauksissa ota yhteyttä info(at)blockfest.fi

 

PALAUTUKSET


Kuinka saan rahani takaisin? 

Rahat, jotka jäävät käyttämättä, palautetaan seuraavien ehtojen mukaisesti:

• Et voi saada palautusta alle kahden (2) euron saldoihin. Rahanpalautuksessa on euron transaktiomaksu.

VERKOSSA TEHDYT LATAUKSET

• Verkossa tehdyt lataukset: tilillesi jääneet varat, jotka on ostettu verkossa Pivolla tai maksukortilla, palautetaan automaattisesti takaisin tilillle viimeistään kahden viikon kuluessa tapahtuman päättymisestä. Mikäli olet ladannut luottokortilla, palautussumma hyvitetään saldona tai luottolaskussa.

ALUEELLA TEHDYT KORTTI- JA KÄTEISLATAUKSET

• Alueella tehdyt lataukset: tilillesi jääneet rahat, jotka on maksettu paikan päällä tapahtumasta käteisellä tai kortilla, edellyttävät, että täytät palautuslomakkeen Blockfestien sivuilta tapahtuman jälkeen.

 



YLEISET


Kuinka rannekkeella maksetaan

Kun olet ladannut rahaa rannekkeellesi, voit käyttää sitä maksamiseen

1. Kerro tilauksesi myyjälle
2. Tarkista tilauksen summa lukijalaitteesta / myyjältä
3. Skannaa ranneke lukijaan ja maksa ostoksesi

Tilasin rannekkeen kotiin ja latasin sille rahaa. Kuinka toimin?

Hienoa. Sitten vain festaroimaan – tarkista oma sisäänkäyntisi infoista (päivitetään lähempänä tapahtumaa) ja pyydä rahojen aktivointia jollakin myyntipisteellä.

Aktivoinnin voi tehdä myös omatoimisesti – skannaa ranneketta lukijalaitteeseen pitkään ja rahat latautuvat rannekkeelle.

Voinko myydä lippuni? 

Voit – mutta sitten missaat Blockfestit! Jos on pakko, niin älä rekisteröi lippuasi. Jos ehdit sen jo tekemään, niin tee cashless-sivun asetuksista tilinsiirto uuden omistajan sähköpostiin.

1. Kirjaudu cashless-tilille
2. Mene kohtaan Profiili
3. Klikkaa sähköpostiosoitetta, ja kirjoita siihen uuden omistajan sähköposti

Mikäli latasit rahaa tilille ja siihen linkitetylle lipulle, niin et saa niitä tässä vaiheessa takaisin.

Mistä löydän kuittini? 

Kaikki kuitit toimitetaan maksurannekkeesi tietoihin sähköisessä muodossa. Kuitit löydät omalta cashless-tililtäsi.

Suosittelemme, että teet rekisteröinnin ennen tapahtumaa, jotta saat maksurannekkeen kaikki ominaisuudet kuten sähköiset kuitit heti käyttöösi. Tarvittaessa rekisteröinnin voi tehdä myös tapahtuman jälkeen ja kuitit ovat käytössäsi takautuvasti myös silloin.

Onko käytössä pullopantteja? Kuinka ne toimii?

On. Emmehän halua, että ne jäävät pyörimään Ratinan kauniisiin maisemiin ja tätä varten meillä kiertävät myös aluesiivojat.

Voit palauttaa ostamasi tölkit ja isot viinipullot panttipisteille, jossa pantti siirretään rannekkeellesi. Huomioithan, että emme hyväksy kerralla isoja määriä (max 5 kpl) palautuksia. Emme palauta selvästi pullonkeräykseen viittaavien rannekkeiden saldoja tapahtuman jälkeen – tarkoituksenmukainen panttikeräys tapahtumassa on kielletty.

 


 

Jäikö vielä kysyttävää tai kaipaatko lisäselvennystä johonkin?

Ota sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen info(at)blockfest.fi ja anna seuraavat tiedot:

+ Koko nimi
+ Cashless-tilin sähköposti
+ Mitä yritit tehdä?
+ Millainen ongelma sinulla on (sähköposti, sisäänkirjautuminen, lataus yms.)
+ Mikä on saamasi virheviesti
+ Maksutapahtuman tunnus (mikäli mahdollista)

Back to top