Cashless

CASHLESS 

Blockfest on cashless! Kaikki ostokset juomista oheistuotteisiin tehdään omalla henkilökohtaisella maksurannekkella, jota käytetään myös lipunmukaisen kulkuluvan tarkastamiseen sisäänkäynneillä. Ranneke on tapahtuma-alueen ainoa maksutapa ja voit ladata siihen rahaa verkossa sekä tapahtuma-alueella.

Blockfestin cashless-toimija on ympäri maailman operoiva Weezevent.

Blockfest = cashless

  • kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeeseen (myös yhden päivän) – voit kulkea alueelle ja takaisin, turvatarkastuksen kautta
  • maksuranneke nopeuttaa palveluiden toimivuutta ja turvallisuutta, vähentää kontakteja sekä estää tehokkaammin väärinkäyttöjä
  • rannekkeelle voi ladata rahaa mitä tahansa pankkia käyttämällä joko ennakkoon kortilla (Debit, Visa, Mastercard), Mobilepaylla ja tarvittaessa paikan päällä (käteinen, kortti, verkko)
  • käyttämättä jääneen summan (yli 2,5€) voi pyytää takaisin tililleen tapahtuman jälkeen.

 

HENKILÖKOHTAINEN CASHLESS-TILI

Luo itsellesi oma cashless-tili jo nyt. Tilin kautta voit muun muassa ladata rahaa etukäteen ja pääset käymään läpi ostohistoriaasi.

Kun olet luonut cashless-tilin, niin seuraavaksi sinun tulee lisätä lipun sarjanumero tai rannekkeen sirun takapuolelta löytyvä kuusi (6) merkkinen koodi.

WeezPay widget

Cashless mobile app

MITEN MAKSAN RANNEKKEELLA:

  1. Tee tilaus ja kerro se myyjälle
  2. Hyväksy ostotapahtuma lukijassa pitämällä rannekkeen sirua lukijassa pitkään

Mikäli maksu ei mene ensimmäisellä kerralla läpi, kokeile uudestaan. Skannauksen tulee olla riittävän pitkä. Varmistathan, että rannekkeella on tarpeeksi katetta ostoksen suorittamiseksi.

Kuitit tapahtuman ostoksista kerääntyvät rannekkeen sirulle. Mikäli olet luonut cashless-tilin, voit seurata ostotapahtumia sieltä. Mikäli et vielä ole luonut tiliä, voit tehdä sen sähköpostiosoitteella ja rannekkeessa olevalla 6-merkkisellä koodilla tämän sivun Henkilökohtainen cashless-tili -otsikon alta.

RANNEKKEEN KOTIINKULJETUS 

Mikäli lipputyyppiisi kuuluu rannekkeen kotiinkuljetus, ranneke postitetaan lipun ostohetkellä jätettyyn tilausosoitteeseen (Ticketmasterista ostetut liput) tai lippupäivityksen yhteydessä jätettyyn osoitteen (Tiketistä ostetut liput).  Oletko myynyt kotiinkuljetuksen sisältäneen lippusi? Toimitathan rannekkeen ostajalle henkilökohtaisesti.

LUE, JOS TILASIT RANNEKKEEN

Tilatessasi rannekkeen kotiin, tulee sinun toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Sujuvan sisäänkäynnin onnistumiseksi, otathan huomioon myös seuraavat asiat:

  • Ranneke on henkilökohtainen. Mikäli et pääsekään tulemaan festareille, luethan tarkkaan infosivumme, cashless-ohjeistukset sekä usein kysytyt kysymykset. 
  • Kiinnitä rannekkeesi TAPAHTUMAPÄIVÄNÄ vasempaan ranteeseen, siten että ranteen ja rannekkeen väliin mahtuu kaksi sormea. Varmista rannekkeen kiinnitys vetämällä kirityshinaa taaksepäin. Ranneketta ei voi löysentää. Pyydä tarvittaessa apua rannekkeen kiristämiseen.
  • Mikäli ranneke on vioittunut, se ei ole saapunut postitusosoitteeseen 16.8. mennessä tai sen kanssa on muita ongelmia, LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA ETUKÄTEEN osoitteeseen kotiinkuljetus@playpass.fi. Vain etukäteen ilmoitetut rannekkeet voidaan tapauskohtaisesti korvata.

RANNEKKEENVAIHTO

Voit vaihtaa rannekkeesi ennakkorannekkeenvaihdossa Kauppakeskus Ratinassa tapahtumaa edeltävänä viikkona sekä myös tapahtumapäivinä Sorin aukiolla. Lue lisää täältä.

Otathan rannekkeenvaihtoon mukaan pääsylippusi sekä voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen ikärajavalvontaa varten – kuvakaappauksia ei hyväksytä. Ranneke laitetaan suoraan käteen, eli et voi hakea sitä toisen henkilön puolesta.

Huom! Otathan mukaan myös henkilöllisyystodistuksen. Erilliset liput yhdistetään joko ennakkorannekkeenvaihtopisteellä tai tapahtuman aikana Sorin aukiolla sijaitsevalla rannekkeenvaihtopisteellä.

RAHAN LATAUS 

Maksurannekkeelle tulee ladata rahaa, jotta sillä voi tehdä ostoksia. Huomioithan, että ranneke on ainoa maksuväline tapahtuma-alueella, eli voit tehdä ostoksia ainoastaan rannekkeellasi.

Suosittelemme, että lataat rahaa maksurannekkeellesi verkossa. Tällöin voit tehdä latauksen etukäteen ja saat myös käyttämättä jääneen rahasi automaattisesti takaisin tapahtuman jälkeen noin kahdessa viikossa. Alle 2,50 euron summaa ei voida palauttaa. Verkkolataus on auki koko tapahtuman ajan. Rahanpalautuksessa on yhden (1) euron transaktiomaksu.

Verkossa maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortti sekä Mobilepay. Huom! Luottokortti kohdassa voit käyttää myös debit -kortteja. Voit ladata rahaa omalla cashless-tililläsi.

Voit ladata rahaa maksurannekkeelle myös tapahtuma-alueella. Latauspisteitä on kolme ja ne on merkitty Blockfest-karttaan €-merkein. Latauspisteillä käyvät käteinen ja kortti.

RAHAN PALAUTUS 

  • Mikäli olet ladannut maksurannekkeellesi rahaa verkossa, saat käyttämättä jääneen rahan automaattisesti takaisin. Huom! Tämä koskee vain verkossa tehtyjä latauksia. Palautus tehdään tapahtuman jälkeen kahden viikon kuluessa. Sinun ei tarvitse pyytää palautusta erikseen.
  • Jos latasit maksurannekkeesi jollain tapahtuma-alueen latauspisteistä, voit pyytää käyttämättä jääneen rahan palautusta oman cashless-tilin kautta, jonka voit tehdä 4.9. asti. Palautuslomake aukeaa 23.8. ja palautukset käsitellään 23.8.-4.9.2022 välisenä aikana sen jälkeen, kun automaattiset palautukset on tehty. Lomakkeella kysytään rannekkeen sirun kuusi (6) merkkinen koodi, joka löytyy rannekkeen kangashihnan alta, sirun takaa. 4.9. jälkeen saapuvia palautuspyyntöjä ei voida käsitellä, poislukien maksuvälittäjän mahdolliset ongelmat. Rahat palautuvat tilille 7 pankkipäivän sisällä hakemuksen käsittelystä. 
  • Mikäli olet ladannut cashless-tilille rahaa sekä verkossa että latauspisteellä, käythän tarkistamassa cashless-tilin saldon automaattipalautuksen jälkeen. Jos sinne on jäänyt saldoa, jäljellä olevalle summalle tulee pyytää rahanpalautusta täyttämällä cashless-tilillä oleva palautuslomake. Lomakkeella kysytään rannekkeen sirun kuusi (6) merkkinen koodi, joka löytyy rannekkeen kangashihnan alta, sirun takaa.
  • Hävititkö rannekkeen? Voit rekisteröityä cashless-tilille myös lippunumerollasi. Huom! Jos olet ostanut lippusi Tiketistä, sinun tulee käyttää päivitetyn lipun lippukoodia.

Rahanpalautuksessa on yhden (1) euron transaktiomaksu.
Huomioithan, että emme palauta alle 2,5 € summaa.

Panttipalautus

Voit palauttaa ostamasi tölkit ja isot viinipullot panttipisteille, jossa pantti siirretään rannekkeellesi. Huomioithan, että emme hyväksy kerralla isoja määriä palautuksia. Emme palauta selvästi pullonkeräykseen viittaavien rannekkeiden saldoja tapahtuman jälkeen – tarkoituksenmukainen panttikeräys tapahtumassa on kielletty.

Etkö näe verkkolatauksen palautustasi? Mikäli olet ladannut luottokortilla, palautussumma hyvitetään saldona tai luottolaskussa. Muussa tapauksessa palautus näkyy tilillä, korttisaldossa tai erillisenä hyvityksenä. Otathan tarvittaessa yhteyttä info@blockfest.fi. Liitä viestiin mukaan:

  • Korttimaksun (latauksen) summa ja päivämäärä
  • Koko nimi
  • Maksukortin neljä viimeistä numeroa

Etkö näe lataustasi ollenkaan? Ota yhteyttä tästä.


TIETOA MAKSUTAVOISTA

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla ja Mobilepaylla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

K2 Entertainment/Blockfest näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.