CASHLESS UKK

CASHLESS

Mikä on cashless?

Cashlessilla tarkoitetaan rannekkeella tapahtuvaa maksamista, joka nopeuttaa eri toimintoja Blockfesteilla. Kaikki lipputyypit vaihdetaan maksurannekkeisiin, johon voit ladata rahaa tapahtuma-alueella tai verkossa. Maksuranneketta käytetään kaikkeen maksamiseen ja se on ainoa maksutapa tapahtumassa.

Blockfesteilla käytettävä cashless-järjestelmä on Weezevent, joka tuottaa eri kokoisten tapahtumien cashless- ja kulunvalvontapalveluita ympäri maailman.

Onko cashless-järjestelmä turvallinen?

Ranneke on suojattu, eikä kukaan pysty kopioimaan tai varastamaan rahoja tai tietojasi – jos et hukkaa rannekettasi. Pidä siis huolta, että ranneke on oikein kiristetty – käänny infopisteen puoleen, mikäli huomaat rannekkeen katoamisen tai sinulla on muuta kysyttävää.



MAKSURANNEKE & KOTIINKULJETUS

Mistä saan maksurannekkeen? 

Voit vaihtaa pääsylippusi rannekkeeseen ennakkoon Ratinan kauppakeskuksessa tai festaripäivinä Sorin aukiolla, Tampereen keskustassa. Säästä lippusi mahdollisten ongelmatilanteiden kannalta. Ranneke laitetaan suoraan käteen niin ennakkovaihdossa kuin tapahtumapäivinäkin eikä ranneketta voi hakea toisen puolesta. 

Tilasin rannekkeen. Koska saan sen kotiin? Pitääkö sille tehdä jotain?

Rannekkeiden postitus on käynnissä.  Mikäli ranneke on vioittunut, se ei ole saapunut postitusosoitteeseen 16.8. mennessä tai sen kanssa on muita ongelmia, LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIA ETUKÄTEEN osoitteeseen kotiinkuljetus@playpass.fi. Vain etukäteen ilmoitetut rannekkeet voidaan tapauskohtaisesti korvata. Mikäli olet tilannut kotiin useamman rannekkeen, ne toimitetaan erillisissä kirjeissä, jonka johdosta rannekkeet saattavat saapua eri aikaan.

Mitä rannekkeella voi ostaa? 

Maksuranneke on tapahtuman ainoa käytettävissä oleva maksutapa. Voit siis käyttää sitä niin ruoka-, juoma- kuin oheistuotteidenkin ostamiseen. 

Voiko rannekkeen kanssa käydä suihkussa?

Kyllä voi. Ja saunassa. Jos tilasit rannekkeellesi kotiinkuljetuksen, laita se vasta mahdollisimman lähellä tapahtumaa käteesi ja kiristä se sopivaan mittaan. 

Mitä jos hukkaan rannekkeeni? 

Älä hukkaa. Varsinkaan, jos et ole rekisteröinyt sitä – mikäli sinulla ei ole cashless-tiliä ja ranneke hukkuu, emme voi sitä tai sen rahoja mistään jäljittää. Mikäli ranneke hukkuu tai se varastetaan, suuntaa infopisteelle selvittämään asia alkuperäisen lipun kanssa. Nappaa ainakin VALOKUVA RANNEKKEEN SIRUN 6-MERKKISESTÄ KOODISTA. Huomioithan, että emme vastaa hukatuista tai varastetuista pääsylipuista / rannekkeista. 


RANNEKKEENVAIHTO

Voinko vaihtaa rannekkeen ennakkoon?

Lippu on mahdollista vaihtaa rannekkeeksi ennakkoon tapahtuma-alueen läheisyydessä, Kauppakeskus Ratinan 1. kerroksen aukiolla:

  • Ma 15.8. klo 12:00-20:00
  • Ti 16.8. klo 12:00-20:00
  • Ke 17.8. klo 12:00-20:00
  • To 18.8. klo 12:00-21:00

Otathan mukaan alkuperäiset pääsylippusi. Kuvakaappaus ei käy, vain alkuperäiset liput. Ota mukaan myös kuvallinen voimassaoleva henkilöllisyystodistus ikärajavalvontaa varten.

Huomioithan myös, että Exclusive- ja Flex-liput ovat K-18.

Pääsen Tampereelle vasta tapahtumapäivinä. Mitä teen?

Pääsylippusi on mahdollista vaihtaa rannekkeeseen molempina tapahtumapäivinä. Rannekkeenvaihto Sorin aukiolla on auki:

  • Pe 19.8. klo 11:30-22:45
  • La 20.8. klo 10:30-22:30

Otathan mukaan alkuperäisen pääsylippusi. Kuvakaappaus ei käy, vain alkuperäiset liput.

Liikuntarajoitteisten ja muiden välttämätöntä avustusta tarvitsevien avustajat pääsevät tapahtumaan ilmaiseksi. Avustajan ja avustettavan on tällöin saavuttava alueelle samaan aikaan. Varauduthan myös esittämään avustajakortin portilla.



TILI JA REKISTERÖINTI


Kuinka teen cashless-tilin? 

Luo itsellesi tili tästä.

Kuinka rekisteröin lippuni tiliin? 

Mikäli olet jo luonut cashless-tilin, niin seuraavaksi sinun tulee lisätä lipun sarjanumero tai rannekkeen kuusi (6) merkkinen koodi.

Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on yhdeksän (9) merkkiä. Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. *-merkit edessä ja perässä eivät kuitenkaan kuulu sarjaan.

Mikäli et löydä sarjanumeroa (esim. mobiililiput), tarkista sähköpostiin tullut pdf-lippusi. Tarkistathan myös roskapostikansion.

Tilin rekisteröinti vaiheessa sivu ohjeistaa sinua eteenpäin vaihe vaiheelta.

Minulla on perjantain ja lauantai lippu erikseen, mitä teen?

Mikäli haluat käyttää samaa cashless-tiliä ja yhdistää erilliset perjantaina ja lauantain liput, saavuthan rannekkeenvaihtopisteelle. Muussa tapauksessa voit myös halutessasi tehdä kaksi erillistä tiliä.

Otathan molemmat liput mukaan rannekkeenvaihtoon!

Voinko rekisteröidä tilin vasta tapahtumassa?

Mikäli olet jo vaihtanut lippusi rannekkeeseen ja mennyt porteista sisään, niin pystyt silti rekisteröimään tilin. Voit tehdä sen rannekkeesi avulla – käännä rannekkeen maksusiru ympäri ja näpyttele kuusi (6) merkkinen koodi tilillesi. Done.

 



LATAUS / SALDO


Kuinka lataan ranneketta?

Voit ladata ranneketta etukäteen verkossa tai tapahtuman aikana kortilla (Visa, Mastercard, Amex) ja käteisellä. Verkkolataus tapahtuu cashless-tilin kautta, jossa maksutapana käy korttimaksu (pankki- ja luottokortti) sekä Mobilepay.

Mikä on automaattilataus? 

Automaattilataus tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse erikseen käydä lataamassa lisää rahaa, mikäli saldosi loppuu.

Tallena maksutapasi, hyväksy automaattilataus päälle ensimmäisen latauksen jälkeen Maksutiedot-osiossa ja määritä automaattilatauksen summa.  Kun saldo loppuu ostotapahtuman yhteydessä, myyjä kysyy sinulta luvan ladata lisää rahaa asetuksesi mukaisesti.

Automaattilataus on mahdollista laittaa päälle vain cashless-tilin verkkolatauksen yhteydessä. Sinun täytyy ensin tallentaa maksutapasi rahan latauksen yhteydessä maksutiedot -osiossa.

Voinko ladata useampaa ranneketta yhdellä tilillä?

Et. Tili ja ranneke ovat henkilökohtaisia. Luo siis uusi tili uudella sähköpostilla tätä varten. 

Paljonko kannattaa ladata rahaa?

Voit ladata rahaa juuri sen verran kuin haluat, mutta suosittelemme lataamaan rahaa etukäteen verkossa sen verran kuin uskot tarvitsevasi. Näin ollen sinun ei tarvitse huolehtia lisälatauksista ja ylimääräiset rahatkin palautuvat itsekseen!

Maksimilatausmäärä on 5000 euroa.

Näenkö nykyisen saldoni jostakin?

Kyllä. Cashless-tililtä näet saldon ja kaikki ostotapahtumat. Otathan huomioon, että verkko saattaa olla kuormittunut Ratinan alueella mikä voi johtaa pieniin viivästyksiin.

Voit kysyä saldoasi myös kassapisteellä. Käytä ranneketta myyntipisteen lukijalaitteessa, ja ruutuun ilmestyy nykyinen saldosi!

Mitä jos minulla ei ole tarpeeksi rahaa ostokseen?

Mikäli saldoa on liian vähän, et luonnollisesti pysty maksamaan ostostasi. Käy siis latauspisteellä, tai kytke automaattinen lataus päälle cashless-tililtäsi ja jätä nämä huolet muille!

Saldoni näyttää oudolta.

Voit pyytää ostohistorian infopisteeltä tai asiakaspalvelusta, mikäli jokin askarruttaa.


 

PALAUTUKSET


Kuinka saan rahani takaisin? 

  • Mikäli olet ladannut maksurannekkeesi verkossa, saat käyttämättä jääneen rahan automaattisesti takaisin. Huom! Tämä koskee vain verkossa tehtyjä latauksia. Palautus tehdään tapahtuman jälkeen kahden viikon kuluessa. Sinun ei tarvitse pyytää palautusta erikseen.
  • Jos latasit maksurannekkeesi jollain tapahtuma-alueen latauspisteistä, voit pyytää käyttämättä jääneen rahan palautusta oman cashless-tilin kautta, jonka voit tehdä 4.9. asti. Palautuslomake aukeaa 23.8. ja palautukset käsitellään 23.8.-4.9.2022 välisenä aikana sen jälkeen, kun automaattiset palautukset on tehty.  Lomakkeella kysytään rannekkeen sirun kuusi (6) merkkinen koodi, joka löytyy rannekkeen kangashihnan alta, sirun takaa. 4.9. jälkeen saapuvia palautuspyyntöjä ei voida käsitellä, pois lukien maksuvälittäjän mahdolliset ongelmat. Rahat palautuvat tilille 7 pankkipäivän sisällä hakemuksen käsittelystä. 
  • Mikäli olet ladannut cashless-tilille rahaa sekä verkossa että latauspisteellä, käythän tarkistamassa cashless-tilin saldon automaattipalautuksen jälkeen. Jos sinne on jäänyt saldoa, jäljellä olevalle summalle tulee pyytää rahanpalautusta täyttämällä cashless-tilillä oleva palautuslomake. Lomakkeella kysytään rannekkeen sirun kuusi (6) merkkinen koodi, joka löytyy rannekkeen kangashihnan alta, sirun takaa.
  • Hävititkö rannekkeen? Voit rekisteröityä cashless-tilille myös lippunumerollasi. Huom! Jos olet ostanut lippusi Tiketistä, sinun tulee käyttää päivitetyn lipun lippukoodia.

Rahanpalautuksessa on yhden (1) euron transaktiomaksu.
Huomioithan, että emme palauta alle 2,5 € summaa.

Etkö löydä verkkolatauksen palautusta?

Mikäli olet ladannut luottokortilla, palautussumma hyvitetään saldona tai luottolaskussa. Muussa tapauksessa palautus näkyy tilillä, korttisaldossa tai erillisenä hyvityksenä. Otathan tarvittaessa yhteyttä info@blockfest.fi Liitä viestiin mukaan:

Korttimaksun (latauksen) summa ja päivämäärä
Koko nimi
Kortin neljä viimeistä numeroa

Unohditko cashless-tilisi tunnukset?

Ota yhteyttä tästä. Laitathan viestiin mukaan lippusi numeron tai rannekkeen 6-merkkisen koodin.

Tiketti: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on kolmetoista (13) numeroa.

Ticketmaster: Sarjanumero löytyy lipusta. Siinä on yhdeksän (9) merkkiä. Huomioithan, että sarjanumeroon voi sisältyä erikoismerkkejä sekä välilyöntejä. *-merkit edessä ja perässä eivät kuitenkaan kuulu sarjaan.

Mikäli et löydä sarjanumeroa (esim. mobiililiput), tarkista sähköpostiin tullut pdf-lippusi. Tarkistathan myös roskapostikansion.



YLEISET


Kuinka rannekkeella maksetaan

Kun olet ladannut rahaa rannekkeellesi, voit käyttää sitä maksamiseen

1. Kerro tilauksesi myyjälle
2. Tarkista tilauksen summa lukijalaitteesta / myyjältä
3. Skannaa ranneke lukijaan ja maksa ostoksesi

Tilasin rannekkeen kotiin ja latasin sille rahaa. Kuinka toimin?

Hienoa. Sitten vain festaroimaan !

Pääsenkö kolmannen osapuolen myymällä lipulla varmasti sisään?

Et välttämättä. Esimerkiksi pdf-liput on helppo tulostaa uudelleen ja myydä usealle henkilölle. Jos päädyt ostamaan Blockfest-lipun ulkopuoliselta, teet sen omalla vastuullasi.

Mistä löydän kuittini? 

Kaikki kuitit toimitetaan maksurannekkeesi tietoihin sähköisessä muodossa. Kuitit löydät omalta cashless-tililtäsi.

Suosittelemme, että teet rekisteröinnin ennen tapahtumaa, jotta saat maksurannekkeen kaikki ominaisuudet kuten sähköiset kuitit heti käyttöösi. 

Onko käytössä pullopantteja? Kuinka ne toimii?

On. Emmehän halua, että ne jäävät pyörimään Ratinan kauniisiin maisemiin ja tätä varten meillä kiertävät myös aluesiivojat.

Voit palauttaa ostamasi tölkit ja isot viinipullot panttipisteille, jossa pantti siirretään rannekkeellesi. Huomioithan, että emme hyväksy kerralla isoja määriä palautuksia. Emme palauta selvästi pullonkeräykseen viittaavien rannekkeiden saldoja tapahtuman jälkeen – tarkoituksenmukainen panttikeräys tapahtumassa on kielletty.

 


 

Jäikö vielä kysyttävää tai kaipaatko lisäselvennystä johonkin?

Ota sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen info(at)blockfest.fi ja anna seuraavat tiedot:

+ Koko nimi
+ Cashless-tilin sähköposti
+ Mitä yritit tehdä?
+ Millainen ongelma sinulla on (sähköposti, sisäänkirjautuminen, lataus yms.)
+ Mikä on saamasi virheviesti
+ Maksutapahtuman tunnus (mikäli mahdollista)